miasta

SIEĆ SERWISÓW PARTNERSKICH DEMONTAŻU I MONTAŻU TURBOSPRĘŻAREK W TWOIM MIEŚCIE

dolnośląskie

Czy dawniej samochody z turbo były popularne?

O samochodach wyposażonych w turbosprężarki sporo mówi się w ostatnich latach. Są powszechnie używane przez niemal wszystkich producentów samochodów, głównie ze względów ekonomicznych. Popularny dziś „downsizing” polega na montowaniu w samochodach małego silnika wyposażonego w turbo, dzięki któremu osiąga sporą moc. Czy kiedyś też tak było?

Prawdziwy „boom” na samochody turbodoładowane rozpoczął się jeszcze w latach 80, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Kierowcy coraz mocniej odczuwali rosnące ceny paliw, a apetyt ich samochodów wcale nie malał. Nadal sporą popularnością cieszyły się duże samochody, wyposażone w duże, paliwożerne jednostki napędowe. Dodatkowo, ogólnie zakładano, że samochód sportowy musi mieć wielki silnik, aby móc generować odpowiednie osiągi. Było tak do momentu, aż do akcji nie wkroczyli Europejscy i Japońscy producenci samochodów. Okazało się, że malutkie, turbodoładowanehot-hatche” nie tylko zadowalają się małą ilością paliwa, ale mogą być szybsze od typowych samochodów sportowych. Zarówno starsze, jak i nowsze „hot-hatche” mogą mieć problemy z turbosprężarkami. Spokojnie, to nie koniec świata! Zajmujemy się regeneracją turbiny.

Hatchbacki wyposażone w turbo zapewniają świetne osiągi i właściwości jezdne. Dla czerpania maksymalnej przyjemności z jazdy warto wybrać się do woj. Dolnośląskiego i zwiedzić tamtejsze górskie drogi, często przebiegające przez lasy. Kierowcy z Wrocławia, Wałbrzycha czy Legnicy nieraz wybierają się w weekend na… przejażdżkę!

Wrocław

 

Wałbrzych

kujawsko-pomorskie

Jak sprawdzić czy turbo działa poprawnie?

Przed zakupem używanego samochodu wyposażonego w turbosprężarkę niezbędna jest jazda próbna i wypróbowanie osiągów samochodu. Tylko wtedy będziemy pewni, czy turbina „dmucha” poprawnie.

W ostatnich latach coraz ciężej kupić samochód bez turbosprężarki. Niemal silniki niemal wszystkich producentów są wyposażone w turbiny i to niezależnie od klasy samochodu. Jeszcze w latach 90 w turbo wyposażone były głównie samochody sportowe lub „hot-hatche”, a dziś spotkamy je zarówno w sedanach, małych wozach miejskich, jak również w potężnych SUVach. Kupując turbodoładowany samochód należy zwracać uwagę na kilka rzeczy.

Pierwszą z nich jest podniesienie maski i sprawdzenie, czy w okolicy turbosprężarki nie ma wycieków oleju lub płynu chłodniczego. Następnie należy uruchomić silnik i posłuchać pracy turbiny. Powinna delikatnie i równomiernie gwizdać, a przy dodawaniu gazu, za samochodem nie powinna pojawić się brzydka i cuchnąca chmura dymu. Ostatnim krokiem jest jazda próbna. W ruchu miejskim ciężko jednak sprawdzić działanie turbosprężarki oraz przyspieszenie samochodu w pełnym zakresie obrotów. Warto się więc wybrać na drogę ekspresową lub autostradę.

Nieco łatwiej mają kierowcy z woj. Kujawsko-Pomorskiego. Mieszkańcy Bydgoszczy, Torunia czy Włocławka mogą wybrać się na autostradę A1 i przetestować pełne osiągi samochodu i sprawdzić, czy regeneracja turbosprężarki będzie konieczna.

Bydgoszcz

Toruń

lubelskie

Tor w Lublinie – kawałek polskiego motorsportu

Polska jest ciekawym miejscem pod kątem motorsportu. Mamy wielu wybitnych kierowców rajdowych i wyścigowych, jak Robert Kubica, a torów do amatorskiego ścigania się jest niewiele. Osoby „z benzyną zamiast krwi” mają niestety coraz mniej miejsc, w których mogą legalnie sprawdzić swoje umiejętności za kółkiem i poczuć ducha rywalizacji.

W 2014 roku zamknięto tor wyścigowy w Lublinie przy ul. Zemborzyckiej, a w jego miejscu ma stanąć osiedle mieszkaniowe. Był to koniec trwającej ponad 30 lat historii motorsportu w Lublinie. Dlaczego go zamknięto? Sprawę można podsumować prostym konfliktem interesów. Tor został wybudowany w roku 1978, gdy w okolicach były jedynie budynki przemysłowe i pola. W latach 90 miasto wydawało kolejne zgody na budowę nowych osiedli mieszkaniowych w bliskim sąsiedztwie toru. Z roku na rok, mieszkańcom nowych osiedli coraz bardziej zaczęły przeszkadzać dźwięki sportowych samochodów i motocykli, więc zaczęli protestować.

Wiele osób do dziś wspomina szybkie, turbodoładowane samochody, które driftowały na torze w Lublinie ciesząc oko pasjonatów motoryzacji. Niektóre z nich przechodziły naprawę turbo w naszej firmie. Zmotoryzowani z całego woj. Lubelskiego przyjeżdżali na tor, aby się wyszaleć, zarówno Ci z Lubllina, jak i Chełma czy Zamościa. Dziś miejsce jest zamknięte, a wkrótce stanie tam nowe osiedle. 

Lublin

Zamość

lubuskie

Czy należy się obawiać używanego samochodu z turbo?

Często możemy trafić na różne mity związane z turbosprężarkami: że się psują, bywają problematyczne w eksploatacji i mają ogromne zapotrzebowanie na paliwo. Warto sobie zadać jedno pytanie – jeśli turbosprężarki sprawiałyby tyle problemów, to czy byłyby tak powszechnie montowane?

Gdy Polska dołączyła do Unii Europejskiej, rynek samochodów używanych znacznie się rozszerzył. Osoby mieszkające przy granicy z Niemcami, jak np. w woj. Lubuskim, zaczęły sprowadzać i sprzedawać samochody od naszych zachodnich sąsiadów. Dzięki nim, możemy sobie pozwolić na spełnienie marzeń z dzieciństwa. Szybkie, sportowe, turbodoładowane samochody są coraz bardziej osiągalne cenowo. I nie jest tak, że nadają się wyłącznie do jazdy w weekend. Na przykład taki Nissan 200SX dobrze sobie radzi w codziennym ruchu miejskim, jeśli przestrzegamy kilku ważnych zasad.

Po pierwsze – nie można gwałtownie przyspieszać przy nierozgrzanym silniku. Turbo do poprawnej pracy potrzebuje optymalnego smarowania, a to jest możliwe przy osiągnięciu odpowiedniej temperatury roboczej silnika. Po drugie – nie gaś silnika po szybkiej lub długiej jeździe. Nagłe wyłączenie silnika zatrzymuje obieg smarowania. Wystarczy poczekać minutę, aby silnik odrobinę ostygł. Po trzecie – dbaj o olej. Niezwykle ważna jest regularna wymiana oleju, dbanie o jego jakość oraz szczelność układu smarowania.

 

Gdy jednak masz już problem z turbiną, my Ci pomożemy. Regenerujemy turbosprężarki z całej Polski. Mamy wielu zadowolonych klientów w Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim i Nowej Soli. 

Zielona Gora

Gorzów Wielkopolski

łódzkie

Motorsport dla amatorów?

Wiele osób chciałoby zacząć przygodę ze sportem samochodowym, ale nie wie w jaki sposób może to zrobić. W woj. Łódzkim organizowanych jest wiele imprez skierowanych do amatorów.

 W Łodzi kibice i zawodnicy mają w czym wybierać! Organizowane są rajdy, wyścigi (w tym kartingowe), zawody driftingowe oraz wiele innych imprez motoryzacyjnych. Faktem, że do startu w niektórych niezbędna jest wyścigowa licencja, ale organizowanych jest wiele imprez dla osób mogących wystartować swoim codziennie używanym samochodem. Tego typu zawody organizowane są w Piotrkowie Trybunalskim. Zjeżdżają się tam zawodnicy z całego województwa Łódzkiego, w tym z Łodzi, Pabianic czy Tomaszowa Mazowieckiego. Przed startem w tego typu imprezie konieczna jest kontrola stanu technicznego w samochodzie. Szczególną uwagę na stan pojazdu muszą zwrócić osoby jeżdżące samochodem z turbo. Jeśli pojawiają się niepokojące objawy w przyspieszeniu lub nagle zaczyna ubywać oleju, niezbędna może się okazać regeneracja turbosprężarki. Jej naprawa nie musi zrobić huraganu w Twoim portfelu – nasza firma gwarantuje konkurencyjne ceny i najwyższą jakość naprawy turbo.

Łódź

Piotrków Trybunalski

małopolskie

Czy diesle faktycznie szkodzą środowisku?

W ostatnim czasie wiele mówiło się o smogu, szczególnie w kontekście woj. Małopolskiego. Za zły stan powietrza w Krakowie obwinia się nie tylko osoby ogrzewające mieszkania przy użyciu tradycyjnych pieców, ale również samochody wyposażone w silnik diesla. Czy diesel musi „kopcić”?

Problem jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać. Współczesne samochody z silnikiem wysokoprężnym wyposażone są w filtry cząsteczek stałych, które odpowiadają za ograniczanie emisji czarnego dymu generowanego przez diesle. Niestety, wiele osób wycina filtry zamiast je regenerować lub po prostu wypalić w czasie szybszej jazdy. Wycięcie filtra jest znacznie tańsze niż jego wymiana lub regeneracja, więc niestety wielu kierowców podejmuje decyzję szkodzącą zdrowiu nas wszystkich. Diesle mogą zostawiać za sobą chmurę dymu również w przypadku, gdy uszkodzona jest turbosprężarka. Ignorowanie niepokojących objawów w pracy silnika wysokoprężnego, szczególnie turbiny, może skończyć się kosztownymi naprawami. Istnieje proste rozwiązanie, które nie wymaga ogromnych nakładów finansowych, a jest nim regeneracja turbosprężarki. Nasza firma ma wielu klientów z Krakowa, Tarnowa czy Nowego Sącza.

Kraków

Tarnów

mazowieckie

Turbodziura w ruchu miejskim

W samochodach turbodoładowanych często występuje tak zwana turbodziura. Czym ona tak naprawdę jest?

Aby zrozumieć to zjawisko należy pamiętać, że turbo nie jest w żaden sposób mechanicznie połączone z silnikiem. Wirnik turbiny napędzany jest gazami spalinowymi, więc żeby osiągnąć efektywne doładowanie, gazy spalinowe muszą osiągnąć odpowiednią prędkość. Gdy poruszamy się wolno, przy niskim zakresie obrotów, ciśnienie doładowania jest zbyt niskie względem otwarcia przepustnicy. Objawia się to tym, że, zależnie od konstrukcji silnika, samochód doładowany przyspiesza podobnie jak ten, wyposażony w silnik wolnossący. Zwykle dzieje się tak w zakresie do 1.500-2000 obr./min. Po przekroczeniu tej wartości gazy wydechowe osiągają odpowiednią prędkość aby napędzić turbosprężarkę, co odczuwamy jako mocne przyspieszenie i rwanie się samochodu do przodu. Tak zwanym „lagiem” nazywamy opóźnienie pomiędzy mocnym wciśnięciem pedału gazu a efektywnym przyspieszeniem samochodu.

Turbodziurę najbardziej odczuwamy w zatłoczonych miastach. Wszyscy doskonale znamy korki w województwie Mazowieckim, a szczególnie w Warszawie. Tam najbardziej da się odczuć działanie turbodziury i różnicę pomiędzy wciśnięciem pedału gazu a przyspieszeniem. Jeśli Twój samochód słabo przyspiesza i czujesz, że niezbędna będzie regeneracja turbosprężarki, zadzwoń do nas. Pomożemy.

Warszawa

Radom

opolskie

Jak zacząć przygodę z rajdami?

Wielu osobom rajdy samochodowe kojarzą się w podobny sposób – ogromne prędkości, piekielnie szybkie, turbodoładowane samochody i… duże pieniądze. Jednak większość zawodowych kierowców rajdowych zaczynała w podobny sposób – od KJS. Czym jest KJS?

Jest to skrót nazwy „Konkursowa Jazda Samochodem”. Są to rajdy samochodowe skierowane dla amatorów, którzy nie posiadają licencji sportów samochodowych. W takich imprezach może wystartować każdy, nawet swoim codziennie używanym autem! Do startu dopuszczony jest każdy samochód posiadający homologację drogową i ważne badanie techniczne, a kierowca i pilot muszą posiadać kaski. Od tego typu imprez zaczynali największe legendy rajdowych tras. Niemal w każdym województwie automobilkluby organizują KJS. Sporo tego typu imprez odbywa się w woj. Opolskim. Na trasach pojawiają się załogi z Opola, Kędzierzyna-Koźla czy Nysy. Naturalnie, nic nie stoi na przeszkodzie żeby kupić osobny samochód, który będzie wykorzystywany wyłącznie na rajdowych oesach. Pamiętać należy o odpowiednim serwisie takiego samochodu, szczególnie gdy wyposażony jest w turbo. Przed sezonem rajdowym warto przeprowadzić regenerację turbosprężarki, aby na trasie nie spotkała nas niemiła niespodzianka...

Opole

Kędzierzyn-Koźle

podkarpackie

Ciężkie życie turbosprężarki

Turbiny w samochodach nie mają łatwego życia. Nie dość, że niektórzy kierowcy nie bardzo wiedzą jak się z nimi obchodzić, to jeszcze muszą pracować w ciężkich warunkach. Jak ciężkich?

Turbosprężarki w samochodach muszą być skonstruowane w taki sposób, aby pracować w ekstremalnych warunkach. Temperatura spalin w samochodach z turbo jest dużo wyższa w porównaniu do spalin wypuszczanych przez silniki wolnossące. Spaliny turbodiesli mogą osiągnąć temperaturę rzędu 700 stopni Celsjusza, a spaliny jednostek benzynowych nawet 1000 stopni Celsjusza! Gdyby tego było mało, wyobraź sobie, że wirnik turbosprężarki może się kręcić z prędkością 200 tys. obr/min. W samochodach wyczynowych, po bardzo dynamicznej jeździe, często turbosprężarki są aż czerwone od wysokiej temperatury. Dlatego tak ważne jest dbanie o poziom oleju. Nie trzeba chyba dodawać, co się stanie, jeśli do rozpędzonej turbiny wpadnie nawet najdrobniejszy kamyk… Należy pamiętać o regularnej wymianie filtra powietrza, aby uniknąć takiej nieprzyjemne sytuacji. A jeśli już dojdzie do usterki, to my Ci pomożemy. Zajmujemy się regeneracją turbosprężarek w całej Polsce. Mamy wielu zadowolonych klientów z Rzeszowa, Przemyśla i Stalowej Woli.  Zaufało nam już wielu kierowców z Podkarpacia.

Rzeszów

Przemyśl

podlaskie

Na czym polega rozbieganie silnika?

Wiele osób nie ma nawet pojęcia, że istnieje coś takiego, jak rozbieganie silnika, dopóki ich to nie spotka. Na czym polega i dlaczego jest tak groźne?

O rozbieganiu silnika mówimy w sytuacji, gdy nawet na biegu jałowym, przy zdjętej nodze z pedału gazu, silnik utrzymuje bardzo wysokie obroty. Nie pomoże nawet wyjęcie kluczyka ze stacyjki – silnik nadal będzie pracował! Dzieje się tak z powodu przepuszczania oleju silnikowego przez turbosprężarkę do kolektora dolotowego, skąd dostaje się do cylindra i zostaje spalony. Silnik nadal będzie pracował po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, ponieważ nieustannie będzie dostawał paliwo, w tym przypadku olej. Rozbieganiu silnika towarzyszy ogromna, jasna chmura dymu wydobywająca się z rury wydechowej. Co należy wówczas zrobić?

Aby uniknąć generalnego remontu silnika, należy go niezwłocznie zdławić, co może być ciężkie w przypadku samochodów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Można spróbować podnieść maskę i zatkać szmatką wlot powietrza, ale należy uważać na bardzo wysoką temperaturę! W ekstremalnej sytuacji, można próbować przeciąć wąż dolotowy, aby ograniczyć dopływ powietrza do turbiny. Najłatwiejszym rozwiązaniem w samochodach ze skrzynią manualną jest wbicie najwyższego biegu i puszczenie sprzęgła przy jednoczesnym, mocnym wciskaniu pedału hamulca. Jeśli i to nie pomoże, silnik będzie działał dopóki nie wypali całego oleju i się nie zatrze...

Dlatego tak ważna jest regularna kontrola stanu turbosprężarki. Jeśli Twój turbodiesel zaczyna niepoprawnie pracować, niezbędna może się okazać regeneracja turbosprężarki. Prowadzimy naprawę turbin z całego kraju, w tym z woj. Podlaskiego. Do współpracy zapraszamy osoby z Białegostoku, Łomży i Suwałk.

Białystok

Suwałki

pomorskie

Turbotimer pozwoli Ci zadbać o turbinę

Stare przysłowie mówi, że „Potrzeba jest matką wynalazków”. Znajduje to swoje odzwierciedlenie nawet w przypadku turbosprężarek! Słyszałeś o urządzeniu, które nazywa się turbotimer?

Jeśli dokładnie prześledziłeś naszą stronę to już wiesz, że turbosprężarkę należy schłodzić po mocniejszej lub długiej jeździe. Bywa to problematyczne, gdy na przykład wracając do domu chcemy na chwilę zatrzymać się pod sklepem. Niewskazane jest przecież wyłączanie rozgrzanego silnika z turbo. Jednym z ciekawych rozwiązań jest turbotimer, który podtrzymuje pracę silnika przez określony czas, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Wyposażony jest we własny przekaźnik, który podaje napięcie do układu zapłonowego przez określony przez Ciebie czas, zwykle jest to jedna minuta. Turbotimer działa niezależnie od systemów zabezpieczeń, więc z powodzeniem można stosować go w samochodach wyposażonych w immobilizer, autoalarm i centralny zamek.

 

Warto zadbać o stan turbosprężarki, jeśli chcemy przez lata cieszyć się bezawaryjną jazdą. A gdy już niestety dojdzie do usterki, możesz oddać zdecydować się na regenerację turbosprężarki. Wykonujemy kompleksowe naprawy turbo między innymi dla osób z woj. Pomorskiego. Wśród naszych klientów znajdują się osoby zarówno z Gdańska, jak również Gdyni i Słupska.

śląskie

Od kiedy stosowane są turbosprężarki?

Pomysł stworzenia turbosprężarki pojawił się już w 1885 roku, gdy Gottlieb Daimler i Rudolf Diesel starali się zwiększyć moc silnika przez sprężenie powietrza doprowadzanego do jednostki. Dopiero 20 lat później Alfred Büchi wynalazł turbinę napędzaną spalinami. Początkowo turbiny wykorzystywane były w samolotach, statkach i ciężarówkach.

W samochodach osobowych pojawiły się dopiero w 1962 roku. Co ciekawe, pierwsze turbosprężarki montowano w kraju słynącym z ogromnych, wolnossących jednostek, czyli Stanach Zjednoczonych. Turbiny zastosowano w Chevrolecie Corvair Monza i Oldsmobile Jetfire. Niestety okazały się ogromną klapą – w silnikach notorycznie występowało spalanie stukowe, a starano się je wyeliminować przez dodatkowy natrysk wody z alkoholem metylowym. Kierowcy zapominali uzupełnić zbiornik wody, więc często dochodziło do uszkodzenia turbosprężarek. Prawdziwy przełom nastąpił w 1978 roku, gdy Mercedes zaprezentował model 300 SD wyposażony w turbodoładowany silnik diesla. Od tamtej pory, do dziś turbodiesle cieszą się ogromną popularnością.

Obecnie turbosprężarki są już bardzo dopracowane, choć do ich uszkodzenia często dochodzi z powodu zaniedbań użytkowników. Na szczęście naprawa turbosprężarki jest możliwa, a my gwarantujemy kompleksowe usunięcie usterki. Ofertę kierujemy dla kierowców z całego kraju, w tym z woj. Śląskiego. Naprawiliśmy już dziesiątki turbosprężarek z Katowic, Częstochowy i Sosnowca.

Katowice

Częstochowa

świętokrzyskie

Świat się kręci wokół turbo

Z czym Ci się kojarzy turbo? Pewnie z czymś szybkim! Jeszcze w latach 80 i 90 napis „Turbo” na tylnej klapie samochodu był kojarzony z czymś wyjątkowym, szybkim, a nawet luksusowym. Później wszystko stało się turbo – roboty kuchenne, miksery, a nawet… turboszczotki! Czym jest turbo w XXI wieku?

Turbo, w kontekście samochodów, jest obecnie nieodłącznym elementem motoryzacji. Turbosprężarki montowane są przez niemal wszystkich producentów samochodów. Kiedyś kojarzone były z samochodami szybkimi, teraz spotkamy je w rodzinnych sedanach i malutkich samochodach miejskich. Turbiny są powszechnie stosowane z kilku powodów. Po pierwsze – emisja spalin. Jak wiesz, turbosprężarka do swojej pracy wykorzystuje część spalin samochodu, co za tym idzie, mniej szkodliwych cząsteczek trafia do atmosfery. Po drugie, turbosprężarki pozwalają osiągnąć większą moc z niewielkiej pojemności silnika. Po trzecie, gwarantują dobre przyspieszenie bez „wkręcania” silnika na bardzo wysokie obroty. Wiele osób mówi, że turbiny często się psują i bywają problematyczne. Fakt jest taki, że wielu kierowców, z powodu swoich własnych zaniedbań, doprowadza do uszkodzenia turbiny! Co zrobić, gdy turbina się popsuje?

Możesz ją odesłać do nas, a my zajmiemy się profesjonalną naprawą turbosprężarki. Mamy wielu zadowolonych klientów m.in. z województwa Świętokrzyskiego. Prowadziliśmy naprawy dla osób z Kielc, Ostrowca Świętokrzyskiego i Starachowic

Kielce

Ostrów Świętokrzyski

warmińsko-mazurskie

Turbosprężarki w rajdach

Śmiało można powiedzieć, że popularyzacja turbosprężarek miała ogromny wpływ na rozwój rajdów samochodowych. Po raz pierwszy samochód turbodoładowany wystartował w rajdzie Monte Carlo w 1974 roku. Był to swoją drogą pierwszy w europie samochód seryjnie wyposażony w turbo – BMW 2002. Niestety nie odniósł spektakularnych wyników…

Symbolem rajdowych lat 80 jest samochodowa grupa B, w której startowały piekielnie szybkie auta. Dzięki nieustannemu rozwojowi technologii, z roku na rok samochody były coraz lżejsze i coraz szybsze – ważyły mniej niż tonę, miały od 500 do 600 KM, a do „setki” przyspieszały w mnie niż 3 sekundy. Oczywiście, były wyposażone w turbiny. Pogoń za prędkością coraz częściej kończyła się tragicznie. Samochody stawały się po prostu za szybkie, przez co w wypadkach ginęły zarówno załogi, jak i kibice. Grupę B zawieszono pod koniec lat 80, a przez kolejnych kilkanaście lat maksymalna moc topowych samochodów rajdowych wynosiła około 300 KM. Od 2017 roku samochody rajdowe WRC powoli zaczynają wracać do korzeni. Wszystkie wyposażone są w silniki 1.6 o mocy ok. 380 KM. Sportowe samochody również trzeba poddawać częstym przeglądom, a regeneracja turbosprężarki jest niemal rutynowym zabiegiem.

Od kilku lat światowa czołówka rajdowa odwiedza nasz kraj, ponieważ Rajd Polski znajduje się w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata. Mieszkańcy woj. Warmińsko-Mazurskiego będą wniebowzięci - tegoroczna baza rajdowa mieści się w Mikołajkach. Na pewno nie zabraknie kibiców z Olsztyna, Elbląga i Ełku.

Olsztyn

Elbląg

wielkopolskie

Gdy jedna turbina to za mało

Czasem w samochodach o dużej mocy można spotkać silniki wyposażone w BiTurbo lub TwinTurbo. Jak działają te układy?

Bi-turbo to doładowanie równoległe przy użyciu dwóch turbosprężarek tej samej wielkości. Rozwiązanie jest stosowane w silnikach posiadających parzystą liczbę tłoków. Turbiny pracują równolegle, każda z nich doładowuje swój „komplet” cylindrów.

Doładowanie TwinTurbo nazywane jest też sekwencyjnym. W takim układzie pracują dwie różne turbosprężarki – jedna mniejsza i druga większa. Mniejsza odpowiada za doładowanie silnika przy niższym zakresie obrotów, np. do 3000 obr./min, a po przekroczeniu tej bariery do pracy zaprzęgana jest druga, dużo większa turbosprężarka. Rozwiązanie to pozwala osiągnąć szerszy zakres efektywnego doładowania.

Samochody wyposażone w dwie turbiny zwykle generują wysoką moc, więc można je spotkać na torze wyścigowym w Poznaniu. Na tor „Poznań” przyjeżdżają kierowcy z całej Wielkopolski, w tym z Kalisza, Konina i Leszna. Niestety, czasem turbosprężarka odmówi posłuszeństwa w czasie wyścigu. Można ją wówczas wysłać do nas – ekspresowo zregenerujemy turbo.

Poznań

Kalisz

zachodniopomorskie

Kupujemy używane auto z turbo!

Decydując się na samochód wyposażony w turbosprężarkę, na przykład turbodiesla, musisz być świadomym kierowcą. Trzymając się kilku prostych rad będziesz wiedział na co zwracać uwagę kupując samochód z turbo.

Jeszcze zanim zdecydujesz się na jazdę próbną, podpytaj poprzedniego właściciela samochodu o szczegóły dotyczące serwisowania i przeglądów turbiny. Dowiedz się, czy zwracał uwagę na jej stan i jak eksploatował samochód. Następnie zajrzyj pod maskę i sprawdź, czy nigdzie nie ma wycieków oleju lub płynu chłodzącego. Jeśli na pierwszy rzut oka turbina wygląda na bardzo zaniedbaną, sugerujemy inny egzemplarz samochodu, lub od razu zdecydować się na regenerację turbosprężarki. Następnie w czasie jazdy opuść delikatnie szybę i posłuchaj pracy turbiny. Powinna delikatnie i jednostajnie „gwizdać” w czasie przyspieszania. Pozostając przy przyspieszaniu – sprawdź, jak samochód zachowuje się gdy dodasz gazu. Powinien rwać się do przodu po przekroczeniu około 1.500 – 2000 obr./min (zależnie od jednostki), a za samochodem nie powinna się pojawiać żadna chmura dymu.

Niektórzy decydują się na zakup samochodu „do zrobienia”, w pełni świadomi jego wad. To też może być pewne rozwiązanie, ponieważ Ty najlepiej będziesz wiedział w jaki sposób zadbać o samochód. Zgłoś się do nas, jeśli zaraz po zakupie planujesz regenerację turbosprężarki. Nie ważne skąd jesteś, naprawiamy turbiny z całej polski. Mamy wielu klientów w woj. Zachodniopomorskim, którzy importują samochody do kraju. Naprawialiśmy turbo dla osób ze Szczecina, Koszalina czy Świnoujścia.

Szczecin

Koszalin